شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
۲۹۰ هزار فرصت شغلی، رشد صد درصدی تسهیلات و ۲۰۰ درصدی مجوز مشاغل خانگی
۲۹۰ هزار فرصت شغلی، رشد صد درصدی تسهیلات و ۲۰۰ درصدی مجوز مشاغل خانگی

دولت سیزدهم در راستای سیاستگذاری و حفظ تعادل در بازار کار موفق به ایجاد ۲۹۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی و روستایی، رشد ۱۰۰ درصدی تسهیلات و رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

 

به گزارش اقتصادما ، نمایشگاه روایت خدمت که از امروز چهارم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان های بهزیستی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و صندوق های بازنشستگی کشوری، فولاد، روستا و عشایر است تلاش دارد تا آخرین و مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم را بی واسطه برای مردم تبیین کند.

بنابر آمارهای معاونت اشتغال وزارت کار که در این نمایشگاه ارائه شده است، ثمره تلاش دولت طی ۲ سال گذشته رشد اشتغال و تحقق وعده یک میلیون نفری جمعیت شاغلان در سال و کاهش نرخ بیکاری بوده است.

در این مدت همچنین سیاست گذاری و حفظ تعادل در بازار کار منجر به ایجاد ۲۹۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی و روستایی، رشد ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی و رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی و فنی و حرفه ای در دولت، رشد ۲۴ درصدی آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی، کاهش مدت زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه به یک روز، کسب نخستین مدال طلا در تاریخ برگزاری مسابقات جهانی مهارت از دیگر کلان ماموریت های وزارت تعاون در حوزه سازمان فنی و حرفه ای بوده که در این دولت به نتیجه رسیده است.

از دیگر دستاوردهای وزارت کار، استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار، پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه نظام جامع اطلاعات بازار کار، تحرک بخشی به بازار کار و تشویق کارفرمایان به جذب نیروی کار جدید و افزایش ۱۰ درصدی اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

تنظیم روابط کار و حفظ و صیانت از نیروی کار از دیگر بخش های غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در آن افزایش ۲ برابری حمایت از بنگاه های اقتصادی، کاهش ۱۸ درصدی بنگاه های مشکل دار، کاهش ۳۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار، کاهش ۱۱ درصدی حوادث فوتی ناشی از کار طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، نظارت و بازرسی از ۸۲۰ هزار کارگاه،صدور ۶۴۰ هزار ابلاغیه رفع نواقص ، ۱۸۰ هزار بازرسی از کارگاه های پرخطر تشریح شده است.

در حوزه توسعه رفاه اجتماعی، کلان ماموریت های وزارت تعاون به پوشش بیمه ۱۰۰ درصدی زوج های نابارور و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، افزایش هفت درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی با جذب ۵۷۰ هزار و ۳۸۸ نفر بیمه شده جدید، نرخ پوشش ۸۵ درصدی پذیرش الکترونیکی اسناد بستری در تمامی استان ها، پوشش ۲۰۰ درصدی افراد محق دریافت مستمری بهزیستی و رشد ۵۰ درصدی تامین و تکمیل مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم انجام شده است.

همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۸۸ طرح تعاونی با حدود ۵۰ هزار نفر اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان(۲۱ همت) در ۵ نوبت افتتاح شده است.

ایرنا

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416