شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
معاون وزیر راه: خراسان رضوی از استان‌های پر تصادف کشور است
معاون وزیر راه: خراسان رضوی از استان‌های پر تصادف کشور است

مشهد -ایرنا-معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت:استان خراسان رضوی جزو استان‌های پر تصادف کشور است که باید برای آن تمهیدات جدی پیش‌بینی شود.

 

به گزارش اقتصادما و به نقل از استانداری خراسان رضوی، سید کمال هادیان فر روز شنبه و در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان خراسان رضوی افزود:۳۲ دستگاه در شکل گیری تصادفات رانندگی در کشور نقش دارند و این مسوولیت فقط بر عهده پلیس نیست.

وی ادامه داد: استفاده از کمربند ایمنی باعث ایجاد کمترین تلفات در حوادث رانندگی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در گام نخست برای تاثیرگذاری در کاهش تصادفات باید به لحاظ مدیریتی بخواهیم که به این سمت حرکت کنیم.

هادیان فر اظهار کرد:نقاط پر تصادف، علت و ساعت آن از عوامل بسیار مهمی هستند که باید تجزیه و تحلیل شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

تامین اعتبار پروژه آزادراه حرم تا حرم با مولد سازی

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: برای اتمام بخشی از پروژه آزادراه حرم تا حرم که در استان خراسان رضوی قرارگرفته، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در راستای تامین آن می‌توان از مولدسازی بهره گرفت.

یعقوبعلی نظری بیان کرد: در شرایطی کنونی راه‌های استان، راه‌حلی که به سرعت می‌توان انجام شود در مرحله نخست و در قالب اقدام زودبازده، مولفه‌های مربوط به بازدارندگی و پیشگیری از وقوع است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: صرف نظر از تجهیزات، راه بسیار مهم است که در این حوزه ظرفیت راه‌های خراسان رضوی نسبت به زائر و حمل و نقل باری که در استان اتفاق می‌افتد با شرایط موجود تناسب ندارد.
نظری بیان کرد: بازدارندگی از وقوع حوادث بسیار مهم است چرا که بسیاری از حوادث خطای انسانی است و در جایی اتفاق می‌افتد که هیچ مشکل فنی وجود ندارد.

منبع: خبرنگار ایرنا

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416