يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
۴ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز به شهرداری تهران تحویل شد
۴ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز به شهرداری تهران تحویل شد

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران اعلام کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۳.۹ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌خانه‌های شهرک قدس و شهید محلاتی بر پایه تفاهم‌نامه واگذاری پساب به شهرداری مناطق یک، ۲ و ۶ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تحویل شده است.

 

به گزارش اقتصادما از شرکت فاضلاب تهران، سید مرتضی احتشامی اظهار داشت: در ۱۰ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی تولید شده است.

وی افزود: در این مدت ۲.۲ میلیون مترمکعب از پساب تولیدی تصفیه‌خانه شهرک غرب به شهرداری منطقه ۲ برای آبیاری فضای سبز نواحی ۲ و ۴ واگذار شده است؛ همچنین ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب به شهرداری منطقه ۶ و حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب نیز به سازمان بوستان‌ها برای آبیاری پارک پردیسان از طریق پمپاژ واگذار شده است.

بر اساس این گزارش ۲۵ هزار متر مکعب پساب نیز از طریق تانکر به بخش خصوصی تحویل داده شده است.

در ۱۰ماهه نخست امسال همچنین میزان ۸۰۰ هزار متر مکعب از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی برای آبیاری فضای سبز شهرک محلاتی و کمربند سبز (جنگل‌کاری کوهپایه شمال تهران) به شهرداری منطقه یک واگذار شده است. در صورت درخواست شهرداری‌ها و فراهم شدن زیرساخت مناسب، امکان واگذاری پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های محلی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، در مقادیر بیشتری نیز وجود دارد.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416