دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس انگلیس
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس انگلیس

وزیران کابینه انگلیس برنامه‌هایی را برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس انگلیسی تأیید و دستورالعمل‌هایی را برای دبیران منتشر کردند که به گفته برخی اتحادیه‌ها شامل اقداماتی است که قبلا به‌طور گسترده در مدارس اجرا می شده است.

به گزارش اقتصاد ما یکی از مدیران از طرح وزارت آموزش استقبال کرد و گفت که این امر به مدارس کمک می کند تا بتوانند تغییری ایجاد کنند که به نفع دانش آموزان باشد اما ممکن است با مقاومت والدین مواجه شود.
این دستورالعمل به صورت قانون نیست و راه‌های مختلفی را برای اجرای این ممنوعیت به مدارس ارائه می‌کند، از قبیل گذاشتن همه تلفن‌ها در خانه، تحویل آن‌ها در بدو ورود یا نگهداری آن‌ها در قفسه‌های غیرقابل دسترس، یا اجازه دادن به دانش‌آموزان برای نگه‌داشتن آن‌ها در شرایطی که استفاده نشوند.
طبق داده‌های موسسه افکام (Ofcom) ، 97 درصد از کودکان تا سن 12 سالگی یک گوشی هوشمند دارند – و این نه تنها نگرانی‌هایی را در مورد حواس‌پرتی دانش آموزان ، بلکه پتانسییل برای قلدری یا فشارهای دیگر اجتماعی ایجاد کرده است.همچنین نگرانی های گسترده تری در مورد استفاده کودکان از تلفن و محتوای مضری که آن ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند وجود دارد. استر گی، مادر نوجوان مقتول برایانا گی، از شرکت‌های فناوری خواسته است تا در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهند و از دسترسی افراد زیر 16 سال به رسانه‌های اجتماعی جلوگیری شود.
گی همچنین پس از این که مشخص شد قاتلان دخترش قبل از قتل مطالب خشونت آمیز مشاهده کرده اند از سازندگان تلفن خواسته است تا محصولات خاصی را برای افراد زیر 16 سال بسازند که مانع از دسترسی آن ها به محتوای مضر شود.جیلیان کیگان، وزیر آموزش انگلیس، گفت: «مدرسه‌ها مکان‌هایی برای یادگیری کودکان هستند و تلفن‌های همراه در کمترین حالت یک حواس‌پرتی ناخواسته در کلاس درس هستند.ما به معلمان سخت کوش خود ابزارهایی را می دهیم تا برای آموزش همه تلاش خود را صورت دهند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416