يکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
میزان تخلفات اداری کشور کاهشی است
میزان تخلفات اداری کشور کاهشی است

رئیس گروه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری کارمندان سازمان اداری و استخدامی گفت: با اعمال رویکردهای پیشگیرانه و آموزشی، آمار تخلفات کارمندان در کشور کاهشی شده است.

 

به گزارش اقتصادما از سازمان اداری و استخدامی کشور، «اسکندر آراسته» رئیس گروه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری با تاکید بر استمرار آموزش به منظور پیشگیری و بازدارندگی، گفت: عدم اطلاع برخی از کارمندان از قوانین منجر به ثبت تخلفات اداری می‌شود، لذا آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقرارت جاری از بسیاری از مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل‌گیری فساد است، جلوگیری می‌کند.

وی برای نمونه در خصوص جهل به قانون برخی کارکنان، گفت: تاخیر در ورود و تعجیل در خروج از محل خدمت ‌ بدون مجوز و تکرار آن یک تخلف است که به زعم برخی از کارمندان موضوع ساده‌ای است و چنین تصور می‌شود که از ذخیره مرخصی سالانه کسر خواهد شد، در حالی که عدم رعایت مقررات در مورد مزبور یا غیبت‌های غیرموجه متوالی و متناوب تخلفی است که در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بررسی و منجر به صدور رای یا مجازات متناسب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد:‌ کارمندان الزاما باید آشنایی اجمالی به قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آیین‌نامه اجرایی، ‌تکالیف و وظایف خود و سایر قوانین و مقررات مربوطه داشته باشند و در جریان این امر قرار گیرند که در صورت فعل یا ترک فعل یا قصور و تقصیر در افعال و اقدامات اداری، مجازات خواهند شد.

به گفته رئیس گروه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری کارمندان از قوانین مرتبط با تخلفات اداری می‌توان موضوع ماده 96 قانون مدیریت خدمات را نام برد که کارمندان دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در حدود قوانین و مقررات، احکام و اوامر روسای مافوق خود را در امور اداری اطاعت کنند، اگر کارمندان حکم یا امر مقام مافوق را برخلاف قوانین و مقررات اداری تشخیص دهند، مکلفند کتبا مغایرت دستور را با قوانین و مقررات به مقام مافوق اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که بعد از این اطلاع، مقام مافوق کتبا اجرای دستور خود را تایید کرد، کارمندان مکلف به اجرای دستور صادره خواهند بود و از این حیث مسئولیتی متوجه کارمندان نخواهد بود و پاسخگویی با مقام دستور دهنده است.

منبع: ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416