جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کشت شلتوک در بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی شادگان
کشت شلتوک در بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیر کشت شلتوک رفت.

 

جمشید اسلامیان جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به پیش‌بینی افزایش برداشت محصولات تابستانه از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: توسعه کشت تابستانه می‌تواند بخشی از خسارات وارده به کشاورزان که متحمل ضرر و زیان شدند را جبران کند.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: تامین امنیت غذایی و حرکت در مسیر خودکفایی و حمایت از صنعت کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم در شهرستان شادگان است.

وی با اشاره به کمبود آب مورد نیاز کشاورزی در شادگان گفت: کشاورزان شهرستانهای بالادست شادگان با کنترل ورود آب به انهار و پمپ‌های خود حق کشاورزان شادگانی را رعایت کنند تا آب کشاورزی به پایین دست و شهرستان شادگان برسد.

برداشت رطب نوبرانه در شادگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۲ هزار هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

اسلامیان بیان کرد: ۷۵ رقم خارک و رطب در این شهرستان کشت شده است و تاکنون ۲ هزار تن رطب از نخلستان‌های شادگان برداشت و تا پایان مردادماه سال جاری انواع رطب از نخلستان‌های شادگان برداشت و روانه باز خواهد شد.

وی افزود: رطب نوبرانه برداشت شده از نخلستان‌های شادگان در بازار داخلی استان خوزستان، استان‌های کشور، کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای غربی، روسیه و اروپای شرقی به فروش خواهند رسید.

اسلامیان با بیان اینکه ۱۲هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان بارور و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن غیربارور است افزود: ۳۷ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی خرما در شهرستان شادگان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: ارقام مختلفی از خرما در نخلستان‌های شادگان وجود دارد که مهمترین آنها استعمران، برحی و بریم است که در کارگاه‌های بسته بندی آماده صادرات به خارج از کشور می‌شود.

وی افزود: در کنار بسته‌بندی خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه‌های تولیدی شادگان نیز انجام می‌شود.

اسلامیان گفت: با فعالیت کارگاه های بسته‌بندی خرما در شادگان برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.

این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبرو بوده است.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416