يکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۱
یکی از این سه نفر، جایگزین عشقی می‌شود؟
یکی از این سه نفر، جایگزین عشقی می‌شود؟

یک منبع آگاه در شورای عالی بورس با اشاره به استعفای عشقی به تابناک گفت: قرار بود جلسه شورای عالی بورس سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود، اما به دلیل استعفای کتبی رئیس سازمان بورس، امروز جلسه اضطراری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد ما به دنبال استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است تا ساعاتی دیگر جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس برگزار شود. استعفایی که پس از افشاگری سازمان بازرسی پیرامون دریافت وام ۲.۷ میلیارد تومانی عشقی با نرخ کارمزد ۴ درصد رقم خورده است و بسیاری معتقدند اگر امروز عشقی استعفا نمی‌داد، شورای عالی بورس در این هفته برای تغییرش آستین بالا می‌زد تا به مدیریت عشقی در بورس پایان دهد.

یک منبع آگاه در شورای عالی بورس در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به استعفای عشقی و تقدیم استعفای کتبی به وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: قرار بود جلسه شورای عالی بورس روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود، اما به دلیل استعفای کتبی رئیس سازمان بورس، امروز جلسه اضطراری برگزار می‌شود.

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه خیلی از اعضای شورای عالی بورس امکان حضور در جلسه اضطراری امروز را ندارند تأکید کرد: جلسه باید با حضور اکثریت اعضای شورا، به حدنصاب برسد تا تشکیل شود، هرچند پیش‌بینی می‌شود که جلسه با حضورِ لبِ مرزی اعضا، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تعداد اعضای شورای عالی بورس ۱۳ نفر به جز دو عضو ناظر از مجلس شورای اسلامی (حق رأی ندارند) است. در این میان، به نظر می‌رسد که در جلسه امروز برخی اعضا نظیر دادستان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق تعاون حضور نخواهند داشت. حال اگر فرزین رئیس کل بانک مرکزی و اتابک وزیر صمت در جلسه اضطراری امروز در وزارت اقتصاد شرکت کنند، با حضور چهار نفر از اعضای حقیقی، تعداد حاضرین در جلسه شورای عالی بورس، به هفت نفر می‌رسد و در نهایت جلسه امروز برگزار می‌شود.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که آیا امروز در جلسه شورای عالی بورس، جایگزین مجید عشقی برای ریاست سازمان بورس مشخص خواهد شد یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم امروز تعیین تکلیف شود، هرچند آقای همتی اصرار دارند که در این جلسه، حتما رئیس جدید سازمان بورس مشخص شود. 
 

یکی از این سه نفر کلیددار بورس می‌شود؟
 

بر اساس این گزارش، پیگیری‌های خبرنگار تابناک نشان می‌دهد که نام سه نفر بیش از سایرین برای ریاست سازمان بورس مطرح است و احتمالا یکی از این سه نفر با امضای عبدالناصر همتی راهی سازمان بورس خواهد شد.

حجت‌الله صیدی با سابقه مدیرعاملی بانک صادرات در دولت روحانی، مدیرعاملی سرمایه‌گذاری خوارزمی و سرمایه‌گذاری غدیر و در حال حاضر نیز مدیرعاملی گروه مالی صفورا را در کارنامه اجرایی خود دارد. صیدی دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی است و مدرک حرفه‌ای Business Accountant خود را از انجمن حسابداران خبره انگلستان (CIMA) در سال ۱۳۸۰ دریافت کرده است.

نفر دوم، وحید ماجد نام دارد. استاد اقتصاد دانشگاه تهران که در سال ۱۳۸۵ مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز با مدرک دکتری علوم اقتصادی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. ماجد که از همکاران عبدالناصر همتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است، سوابق بیمه‌ای نیز در کارنامه کاری خود دارد.

وحید ماجد چند هفته قبل نیز در کمیته تعیین وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم به عنوان دبیر و عضو کارگروه حضور داشت. کارگروهی که در نهایت با معرفی عبدالناصر همتی به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصادی به شخص رئیس جمهور، به کار خود پایان داد.

نفر سوم، سید مهدی سدیدی است. شخصی که بسیار تمایل دارد تا با جلب نظر مثبت وزیر اقتصاد، در قامت رئیس سازمان بورس، در دولت چهاردهم نقش‌آفرینی کند. در سوابق سدیدی، مسئولیت هایی نظیر مدیریت بنیاد بهره وری آستان قدس رضوی، مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها، دبیری کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران، مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و عضویت در هیأت مدیره شرکت بورس و اوراق بهادار تهران به چشم می خورد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416