پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک آزاد است
صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک آزاد است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: صنعت تجدیدپذیر از شمول تکالیف دولت آزاد خواهد بود و محدودیتی در تعیین قیمت برق تولیدشده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات آن بجز در دوران پیک مصرف، نخواهد داشت.

 

به گزارش  اقتصادما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدحمید پورمحمدی با اعلام حمايت جدی اين سازمان از سرمايه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجديدپذير، گفت: سازمان برنامه و بودجه به نمايندگی از دولت، تمام زمينه‌ها را برای حضور جدی و پرقدرت بخش خصوصی در انرژی های تجديدپذير فراهم می‌كند و برخی محدوديت‌های موجود كنونی نيز برداشته می شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد با تشكيل كارگروهی متشكل از نمايندگان دولت و بخش خصوصی براي انجام بررسی‌های لازم در زمينه سرمايه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجديدپذير و رسيدن به اجماع كارشناسی، مصوبات قانونی مورد نياز را برای حضور پرقدرت بخش خصوصی در توليد انرژی و برطرف كردن ناترازی در اين حوزه، مهيا كند.
پورمحمدی در ادامه وظيفه دولت را باز كردن راه براي فعاليت گسترده بخش خصوصی در بخش‌های مختلف به‌ويژه در حوزه انرژی اعلام كرد و گفت: بخش خصوصی پيشنهاد داده كه براي توليد ۲۰ هزار مگاوات انرژی تجديدپذير از نوع خورشيدی، پيشگام شود و در رفع ناترازی انرژی در كشور، دولت را ياری كند.
رئيس سازمان برنامه‌ و بودجه كشور با بيان اينكه اكنون با افزايش عرضه تجهيزات توليد انرژی خورشيدي در جهان و كاهش قيمت آن‌ها، فرصت خوبی برای خريد اين تجهيزات فراهم شده است، افزود: صندوق توسعه ملی آمادگي دارد به نمايندگی از طرف دولت، تسهيلات لازم را در اين زمينه در اختيار بخش خصوصی قرار دهد.
عضو کابینه دولت چهاردهم سپس با اعلام اينكه دولت تضمين ارز مورد نياز اين بخش را انجام می‌دهد، گفت: در نهايت، اين حوزه صنعت از شمول تكاليف دولت آزاد خواهد بود و محدوديتی در تعيين قيمت برق توليدشده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات آن به‌جز در دوران پيك مصرف، نخواهد داشت.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416