به گزارش اقتصادما ، بهادری در گفتوگو با ایسنا، افزود: در زمان ساخت، مسیر۶۳۴ کیلومتری زاهدان چابهار به هشت قطعه تقسیمبندی شد که قطعات ۷و ۸ آن از زاهدان به خاش درسال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: با راهاندازی مسیر برای زاهدان چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران از طریق شبکه ریلی با اتصال به شبکه ریلی به کشورهای آسیای میانه دریای خزر و اروپا متصل خواهد شد.
مدیرکل راهآهن جنوب شرق کشور اضافه کرد: این شبکه ریلی بخشی از کریدور شمال جنوب خواهد بود و در جابجایی کالاهای ترانزیتی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.
وی همچنین بیان کرد: چین و هندوستان که بیشترین کالاهای صادراتی و وارداتی را اکنون از بندرعباس جابجا میکنند میتوانند این جابجایی و صادرات و واردات را از بندر اقیانوسی چابهار انجام دهند.
بهادری تصریح کرد: با بهرهبرداری از مسیر ریلی زاهدان چابهار سالانه بیش از دو میلیون مسافر از طریق ریل راه آهن جابجا خواهند شد که این جابجایی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جادهای استان را باخود به همراه خواهد داشت.
- جشنواره پسته قم؛ فرصتی مطلوب برای تقویت سرمایهگذاری فعالان اقتصادی است
- هیچ ذرت آلودهای در استان همدان وجود ندارد
- سرمایه اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری کشور ۵۷ هزار میلیارد ریال است
- شمارش معکوس برای افتتاح همزمان ۶ قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان
- ضرورت حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند و داده محور
- افزایش مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف