به گزارش اقتصادما ، بهادری در گفتوگو با ایسنا، افزود: در زمان ساخت، مسیر۶۳۴ کیلومتری زاهدان چابهار به هشت قطعه تقسیمبندی شد که قطعات ۷و ۸ آن از زاهدان به خاش درسال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: با راهاندازی مسیر برای زاهدان چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران از طریق شبکه ریلی با اتصال به شبکه ریلی به کشورهای آسیای میانه دریای خزر و اروپا متصل خواهد شد.
مدیرکل راهآهن جنوب شرق کشور اضافه کرد: این شبکه ریلی بخشی از کریدور شمال جنوب خواهد بود و در جابجایی کالاهای ترانزیتی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.
وی همچنین بیان کرد: چین و هندوستان که بیشترین کالاهای صادراتی و وارداتی را اکنون از بندرعباس جابجا میکنند میتوانند این جابجایی و صادرات و واردات را از بندر اقیانوسی چابهار انجام دهند.
بهادری تصریح کرد: با بهرهبرداری از مسیر ریلی زاهدان چابهار سالانه بیش از دو میلیون مسافر از طریق ریل راه آهن جابجا خواهند شد که این جابجایی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جادهای استان را باخود به همراه خواهد داشت.
- برف و باران در کرمان امروز ادامه دارد/ پیشبینی کاهش محسوس دما
- جولان همزمان کرونا و آنفلوآنزا در خراسان شمالی
- غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی ۴ شهرستان خراسان جنوبی
- مسمومیت۱۸ مسافر با بخاری بدون دودکش درنطنز
- چهار فوتی در انفجار آخمقیه تبریز
- 40 نفر با گاز منوکسیدکربن در همدان مسموم شدند
- 40 نفر با گاز منوکسیدکربن در همدان مسموم شدند