چهارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۳
دستورالعمل عرضه و فروش بلیت اربعین ۱۴۰۴ ابلاغ شد
دستورالعمل عرضه و فروش بلیت اربعین ۱۴۰۴ ابلاغ شد

سازمان هواپیمایی کشوری با هدف تأمین حداکثری زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و ارتقاء کیفیت خدمات پروازی به زائران، دستورالعمل عرضه و فروش بلیت اربعین ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادما، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:  پیرو بخشنامه شماره 24120417848 مورخ 25 تیرماه امسال درخصوص شرایط عملیات پروازی اربعین 1404 و به منظور تسهیل دسترسی زائران معزز به بلیت و رفع نقاط آسیب پذیر شبکه فروش جهت مقابله با سوءاستفاده سوداگران، همه شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند با نظارت دقیق بر زیرمجموعه‌ها و نمایندگان فروش، تمهیدات لازم جهت ممانعت از ورود دلالان به کانال‌های فروش بلیت اربعین را اجرایی کنند.

بر این اساس و  در راستای تأمین حداکثری زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و ارتقا کیفیت خدمات پروازی به زائران، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد:

1 .اعتبار بلیت و شرایط استرداد: 

- کلیه بلیت‌های خریداری شده و صادره قبل از تاریخ 26 تیر امسال برای انجام پرواز دربازه زمانی 17 لغایت 26 مرداد 1404مشمول شرایط این دستورالعمل نمی‌شوند و مطابق شرایط مندرج در بلیت معتبر است.

- استرداد این بلیت‌ها به درخواست مسافر، تابع شرایط جریمه استرداد مندرج در بلیت و معتبر در زمان فروش است.

- همه بلیت‌های صادره در تاریخ 26 تیر امسال و بعد از آن تابع مقررات این بخشنامه و دستورالعمل‌های آتی سازمان است.

2. سقف نرخ بلیت:

- نرخ کلاس تجاری می‌تواند حداکثر معادل 75 درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.

- نرخ پریمیوم اکونومی: می‌تواند حداکثر معادل 50 درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.

3. کانال‌های مجاز فروش: 

- فروش بلیت های اربعین منحصراً از طریق کانال‌های ذیل مجاز است:

- وب‌سایت رسمی شرکت هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین(OTA)که الزامات تعیین شده توسط سازمان را تامین کنند.

- دفاتر خدمات مسافرتی هوایی منتخب شرکت هواپیمایی که اسامی آنها به سازمان معرفی و مورد تایید این سازمان قرار گرفته اند.

4. پایداری سامانه فروش آنلاین:

- وبسایت فروش شرکت‌ها باید به صورت 24 ساعته قابلیت صدور، اصلاح و کنسلی بلیت های اربعین را دارا باشد.

5. پایش و گزارش‌دهی تخلفات: 

- پایش روزانه داده‌های فروش جهت شناسایی الگوهای مشکوک (شامل: تکرار نام کاربری، شماره تماس، کارت بانکی) الزامی است.

- در صورت شناسایی دسترسی غیرمجاز یا تخلف، برخورد اصلاحی فوری اعمال گردد - گزارش مستند تخلفات بدون وقفه به سازمان ارسال شود.

- تذکر: اقدامات اصلاحی شرکت نباید منجر به ابطال بلیت یا ممانعت از پرواز مسافران مربوطه شود.

6. نگهداری داده‌های فروش:

- ثبت و نگهداری روزانه اطلاعات فروش بلیت‌های اربعین در سامانه رزرواسیون جهت ارائه فوری به سازمان و سایر مراجع ذیصلاح الزامی است.

7. همکاری با بازرسان سازمان:

- کلیه مدیران ایستگاه‌ها و واحدهای بازرگانی موظف اند همکاری کامل با بازرسان سازمان در فرودگاهها، دفاتر فروش و پلتفرم‌های آنلاین را داشته باشند.

 8. درخواست‌های سازمانهای دولتی:

- شرکت‌های هواپیمایی باید درخواست های کتبی دریافتی از نهادهای دولتی اعم از هلال احمر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایرین جهت ابتیاع بلیت را به این سازمان ارسال و پس از تایید سازمان اقدام به صدور بلیط کنند.

9. برخورد با فروش غیرمجاز:

 - عرضه بلیت خارج از کانال‌های مجاز: اعلامی ممنوع و مشمول برخورد قانونی است.

- نمایندگان مجاز: در صورت تخلف، حسب مورد مجوز فعالیت آنها تعلیق/لغو می‌شود.

- فروشندگان غیرمجاز: پرونده جهت پیگرد قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود.

به کارگیری حداکثر توان تخصصی و اجرایی توسط شرکت‌های هواپیمایی و سایر نهادهای ذیربط، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم عظیم ملی-مذهبی مورد انتظار است. هموطنان و زائران عتبات عالیات اربعین حسینی توجه داشته باشند که لیست شرکت های هواپیمایی و نمایندگان فروش بلیت اربعین حسینی در روزهای آینده از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.caa.gov.ir اطلاع رسانی و قابل مشاهده خواهد بود. توصیه می‌شود به هیچ وجه از مبادی غیرمجاز بلیت تهیه نکنید.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما


0996-6264416