جمعه ۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
پایداری در خدمات و آرامش جامعه راهبرد بیمه ایران در جنگ تحمیلی
پایداری در خدمات و آرامش جامعه راهبرد بیمه ایران در جنگ تحمیلی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران بر تداوم خدمت‌رسانی و نقش آفرینی شرکت در جریان جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی با هدف تأمین آرامش اجتماعی مردم تأکید کرد.

به گزارش اقتصادما به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری ضمن بیان این مطلب در هفتمین نشست شورای مدیران با اشاره به حضور فعال و مستمر این شرکت در جریان حوادث اخیر، گفت: نقش‌آفرینی بیمه ایران در روزهای بحرانی، امتداد همان رسالت تاریخی است که در دوران دفاع مقدس تجربه شد.

جباری تاکید کرد؛ در ایام جنگ تحمیلی در کنار مردم بودیم و امروز نیز در روزهای سخت و پرخطر، این وظیفه ملی و بنگاهی را با همان جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه ایران تنها چند روز پس از آغاز جنگ، پوشش بیمه‌ای خطر جنگ را فعال کرد، گفت: در نخستین گام، این پوشش در دو رشته بدنه اتومبیل و آتش‌سوزی منازل مسکونی با الحاقیه خطر جنگ ارائه و هم‌زمان با فعال‌سازی این پوشش، پایداری خدمات در حوزه‌های صدور و پرداخت خسارت نیز به‌طور کامل حفظ شد که این امر نقش مهمی در ایجاد آرامش عمومی و جلب اعتماد مردم داشت.

جباری در ادامه گفت: در این مدت نه‌تنها خدمات بیمه‌ای تعطیل نشد، بلکه حتی در روزهای تعطیل نیز شعب، ستاد و نمایندگی‌های بیمه ایران با تمام توان فعال بودند. مدیرعامل بیمه ایران بااشاره به اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از طریق رسانه‌های پرمخاطب و فضای مجازی گفت در کوتاه‌ترین زمان، پیام اطمینان‌بخش بیمه ایران به سراسر کشور مخابره شد.

وی همچنین به اقدامات فنی و عملیاتی گسترده بیمه ایران در این ایام اشاره کرد و افزود: در جریان این بحران، ۴۶ هزار و ۸۰۰ فقره بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی و ۴۸ هزار بیمه‌نامه بدنه خودرو با پوشش خطر جنگ صادر و بیش از ۲۶۷۰ میلیارد تومان خسارت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای پرداخت شد.

مدیرعامل بیمه ایران ضمن اشاره به اقدامات حمایتی شرکت در جریان جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پزشکان و پرستاران بیمه ایران نیز در روزهای جنگ، آماده ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای به آسیب‌دیدگان بودند و با وجود استثناء بودن خطر جنگ در اغلب بیمه‌نامه‌ها، شرکت پرداخت هزینه‌های درمانی آسیب‌دیدگان را نیز برعهده گرفت و با هدف کمک به اقشار مختلف جامعه در شرایط دشوار اقتصادی، تخفیف‌هایی تا سقف ۳۰ درصد در رشته‌های مختلف بیمه‌ای اعمال کرد.

علی جباری همچنین در ادامه افزود: بیش از ۱۱۰۰ نفر آتش نشان افتخاری و بازنشسته داوطلب جهت حضور در تهران تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند و برای اتوبوس های درون شهری جهت جابه‌جایی ۴۵۰۰ نفر مسافر سرگردان در پایانه غرب نیز بیمه‌نامه صادر شد.

رئیس هیئت مدیره بیمه ایران در ادامه از تشکیل ۴۲ گروه کارشناسی با حضور ۱۶۸ کارشناس در استان تهران و سطح کشور برای کارشناسی خسارت وارده به خودروها و ارزیابی ۱۷۸۶ فقره خودرو آسیب‌دیده خبر داد.

جباری گفت: عدم تعلیق قراردادهای درمان به‌علت تأخیر در پرداخت حق بیمه و افزایش فرجه زمانی پرداخت نقدی و اقساط حق بیمه‌نامه‌های صادره نیز از دیگر اقدامات شاخص معتبرترین شرکت بیمه‌ای کشور در این ایام بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، نگاهی به عملکرد ماه‌های اخیر شرکت داشت و تأکید کرد: حق بیمه تولیدی در ماه‌های ابتدایی سال نشان‌دهنده تلاش ستودنی شبکه فروش و کارکنان است؛ با این حال استان‌ها موظف‌اند عملکرد خود را به‌طور دقیق تحلیل کرده و برای ارتقای کیفیت خدمات برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در ساختارها و فرآیندهای خدماتی افزود: برای حفظ مشتریان وفادار و جذب بیمه‌گزاران جدید، باید در روش‌ها، رویکردها و ابزارهای ارائه خدمات بازنگری کنیم.

 مدیرعامل بیمه ایران همچنین با اشاره به رشد نسبی صدور بیمه‌نامه‌ها گفت: همچنان در برخی رشته‌ها به‌ویژه بیمه‌های زندگی، با وضعیت مطلوب فاصله داریم بنابراین افزایش سهم بازار در این حوزه باید به یکی از اولویت‌های اصلی تبدیل شود تا نام بیمه ایران به‌عنوان بازیگر اصلی این بازار تثبیت شود.

جباری حرکت به‌سوی اصلاح ساختار مالی شرکت و بهینه‌سازی پرتفوی بیمه‌ای را از برنامه‌های جدی بیمه ایران اعلام کرد و گفت: در کنار سرمایه‌گذاری‌های هدفمند، باید فعالیت در حوزه‌های زیربنایی را گسترش دهیم.

وی ‌در ادامه تاکید کرد سیاست‌های شرکت باید انعطاف‌پذیر باشد و بروکراسی‌های اداری به حداقل برسد تا پاسخ‌گویی سریع و کارآمد به مردم میسر شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان بر اهمیت توسعه شبکه نمایندگی به‌عنوان مزیت رقابتی شرکت تأکید کرد و اظهار داشت: اگر توسعه کمی در شبکه نمایندگی لازم باشد، مدیران استانی باید ظرف یک هفته برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند. شبکه نمایندگی ظرفیت مهمی برای رشد و خدمت‌رسانی است و نباید به‌هیچ‌وجه محدود شود.

شایان ذکر است؛ در هفتمین نشست شورای مدیران شرکت سهامی بیمه ایران که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران ستادی و استانی برگزار شد؛ عملکرد شرکت در مواجهه با بحران ۱۲ روزه اخیر بررسی و به‌عنوان نمونه‌ای برجسته از ایفای مسئولیت اجتماعی و مدیریت حرفه‌ای خدمات بیمه‌ای تحلیل شد و تحلیل‌ها و آمارهای ارائه‌شده از عملکرد قدرتمند و مسئولانه این شرکت در بحران اخیر حکایت داشت.

 بیمه ایران بار دیگر نشان داد در روزهای سخت، نه‌فقط یک شرکت بیمه‌گر، بلکه پناهگاه امن مردم در مواجهه با خطرات و ناآرامی‌هاست.

 

 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما


0996-6264416