شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
۱۴۰ میلیارد مترمکعب به آب‌های زیرزمینی بدهکاریم
۱۴۰ میلیارد مترمکعب به آب‌های زیرزمینی بدهکاریم

سخنگوی صنعت آب گفت: با اینکه امسال میانگین بارش‌ها در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته، اما همچنان میانگین بارش‌ها در ایران کمتر از میانگین جهانی است. 

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با توجه به شروع پربارش امسال، میزان بارندگی‌های کشور معادل ۲۴۵/۴ میلی‌متر است که این مقدار در مقایسه با میانگین دوره‌های مشابه در درازمدت، دو درصد افزایش داشته است.

این بارش‌ها باعث شده ذخایر سد‌های کشور با ده درصد پرشدگی بیشتر در مقایسه با سال گذشته به ۳۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترکعب برسد، اما همانطور که امسال ورودی آب به سد‌های کشور ۷ درصد افزایش داشته است، به همین میزان هم خروجی آب از سد‌ها بیشتر شده. 

عیسی بزررگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب می‌گوید: با این حال بارندگی‌ها نمی‌تواند خشکسالی‌های اخیر ایران را در سال اول جبران کند.

در حال حاضر طبق گفته اصغر امینی، مدیرعامل آب‌وفاضلاب کشور با اینکه تعداد شهر‌های دارای تنش از ۵۰۰ شهر در ابتدای سال آبی (مهر سال ۱۴۰۲) کمتر شده، اما همچنان ۲۸۹ شهر دارای تنش آبی هستند. 

عباس شفیعی، مدیرعامل اسبق شرکت آب‌وفاضلاب کشور می‌گوید: با توجه به اضافه برداشت‌هایی که از دهه ۵۰ آغاز شده است، اکنون ۱۴۰ میلیارد مترمکعب از سفره‌های زیرزمینی اضافه برداشت شده است.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416