شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ بیمه ایران تصویب شد
صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ بیمه ایران تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ایران با حضور وزیر اقتصاد برگزار و صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1402 این شرکت تصویب شد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ایران منتهی به 29 اسفند 1402 در سالن جهاد وزارت اقتصاد اظهار کرد: باید یک نقشه راه بلندمدت بیش از یک تا دو سال، پیش روی بیمه ایران باشد که در چند سال آینده می خواهد چه رتبه ای را در صنعت بیمه با چه شکل و شمایلی داشته باشد؛ آیا می‌خواهد به همین مسیر طی شده دهه های گذشته باتوجه به بزرگ شدن صنعت بیمه غیر دولتی ادامه بدهد یا خیر؟ پس بیمه ایران باید تصویر مناسبی از آتیه خود داشته باشد.

خاندوزی نکته مهم دیگر را اصلاحات اساسنامه شرکت دانست و تصریح کرد: برای اصلاح برخی از اساسنامه ها و طبقه ای از مسائل باید تیمی متمرکز شود و ظرف دو تا سه ماه، قانونی که نیازمند اصلاح است را اعلام کنند تا دولت و وزارت اقتصاد آن را در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد رسمی مطرح کند و با توجه به شروع برنامه هفتم می‌توان متناسب با آن قانون، اصلاحاتی را به نفع شرکت بیمه در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیمه ایران سهم بالایی هم در پرتفوی درآمدی و هم در پرداخت ثالث دارد می تواند در برخی موارد از ظرفیت بیمه مرکزی کمک بگیرد تا درصورت امکان در نقاط حادثه خیز یا پرداخت خسارت حوزه خودرویی را به حداقل برساند؛ البته علاوه بر منفعت مردم از این موضوع، کل خانواده بیمه نیز در سال های آینده منفعت خواهند دید.

رئیس مجمع بیمه ایران در ادامه به موضوع بیمه تکافل اشاره کرد و افزود: با توجه به آغاز کار بیمه تکافل در بیمه ایران و جدی شدن آن در دولت شهید رئیسی، اما نیازمند توسعه ثبت شمول و فراگیری است و باید سیاست هایی برای پیشرفت  خود داشته باشد که بیمه ایران به جهت دارا بودن شبکه خوب، می‌تواند از آن برای پیشرفت بیمه تکافل استفاده کند.

وی با بیان اینکه در وزارت اقتصاد بخشی برای شناسایی فساد در فرآیندهای ترتیبات اجرایی رونمایی شد، عنوان کرد: در این سامانه برای بانک ملی، سازمان مالیاتی، بیمه ها، گمرک ایران و همه خانواده وزارت اقتصاد دسترسی ایجاد شده است که از آن ها خواستیم تا چند نقطه اولویت داری که بسیار پرتکرار و فراوانی مساله بالا دارد را انتخاب کنند و طی یک سال آینده در ترتیبات اجرا امکان فساد را کاهش دهند تا قدم به قدم سیستم در مسیر فاقد فساد برود. هیئت مدیره بیمه ایران نیز باید این موضوع را جدی بگیرند.

خاندوزی بر شناسایی مدیران جوان تر و جانشین پروری همزمان با صلاحیت حرفه ای تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا بیمه ایران  چشم انداز 10 ساله ای برای  مدیران خوب، حرفه ای و تحول گرا از داخل خود صنعت و شرکت پرورش دهد.

وی با اشاره به موضوع برج های گلستان بیان کرد: درخواست میکنم در خصوص تعیین تکلیف این برج ها بصورت دلسوزانه عمل کنید و تصمیم درست را بگیرید و هرچه سریع تر با کمترین حاشیه این موضوع را تعیین تکیلف کنید.

تقدیر وزیر اقتصاد از کارکنان بیمه ایران

 وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ایران  طی پیامی خطاب به کارکنان این شرکت اظهار کرد: امروز در مجمع سالانه شرکت بیمه ایران که در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، ضمن بررسی گزارش سازمان حسابرسی از وضعیت صورت های مالی این شرکت، گزارش خوبی نیز از تحولات شاخص ها و ثمره تلاش های یک ساله خانواده بزرگ بیمه ایران ارائه شد که در نهایت در مجمع مصوباتی را برای یک سال آینده به همراه داشت.

رئیس مجمع بیمه ایران این فرصت را برای تقدیر از خانواده بزرگ بیمه ایران مغتنم دانست و بیان کرد: این خانواده قوی، با سابقه و بازیگر بزرگ و موثر صنعت بیمه کشور که سال های سال در حال ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم است و سهم زیادی از بار صنعت و نیازهای بیمه مردم را به ویژه در نقاط کمتر در دسترس و حاشیه کشور بر عهده دارد که از همه زحمات هیئت مدیره و تمام شعب و نمایندگی و کارکنان این خانواده بزرگ تشکر کنم.

 خاندوزی در پایان عنوان کرد: امیدوار هستیم با توجه به تأکیدات صورت گرفته در مجمع برای سال پیش رو، بتوان با شیوه خدمات دهی کمتر مبتنی بر حضور، سرعت پرداخت خسارت ها و تکریم ارباب رجوع، رضایت مندی بالاتری را برای ملت عزیز ایران را دنبال داشته باشد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416