سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
۹ شهید و ۲۸۰۰ زخمی در انفجار پیجر‌ها در لبنان
۹ شهید و ۲۸۰۰ زخمی در انفجار پیجر‌ها در لبنان

وزیر بهداشت لبنان از شهادت دستکم ۹ شهروند لبنانی در انفجار پیجرها و زخمی شدن ۲۸۰۰ نفر خبر داد و افزود وضعیت ۲۰۰ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان از شهادت دستکم ۹ شهروند لبنانی در انفجار پیجر‌ها و زخمی شدن ۲۸۰۰ نفر خبر داد و افزود وضعیت ۲۰۰ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

انفجار این دستگاه‌ها بجز ضاحیه جنوبی بیروت در مناطقی از جنوب و شرق لبنان نیز موجب صدمه وارد شدن به شماری از نیرو‌های مقاومت شده است.
گفته می‌شود حمله سایبری دشمن صهیونیستی و نفوذ به برنامه این دستگاه‌ها موجب این انفجار‌ها شده است.

یک دختربچه در لبنان در پی انفجار پیجر پدرش کشته شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، یک دختر ده ساله روز سه شنبه در شرق لبنان بر اثر انفجار پیجر پدرش که از اعضای حزب الله بود، کشته شد.
خانواده این کودک و یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان این خبر را اعلام کردند.
این نخستین مورد مرگ ناشی از انفجار همزمان پیجر‌ها در لبنان است که گزارش شده است. بعد از ظهر سه شنبه در حادثه همزمان انفجار این دستگاه ارتباطی رادیویی که نیرو‌های حزب الله از آن استفاده می‌کنند، صد‌ها نفر زخمی شدند.

 

 

شهادت پسر علی عمار نماینده مجلس لبنان براثر انفجار دستگاه‌های پیجر
به گزارش شبکه العالم، منابع لبنانی از شهادت پسر علی عمار نماینده مجلس لبنان براثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر خبر دادند.

 

دستگاه‌های پیجر ۱۰ روز پیش در بیمارستان آمریکایی بیروت جمع آوری شده بود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، مدیریت بیمارستان آمریکایی بیروت ۱۰ روز پیش دستگاه‌های پیجر نزد کارکنان خود را جمع آوری کرده بود. این دستگاه‌ها به بهانه اینکه باید تعمیر شوند از کارکنان این بیمارستان جمع آوری شده بود. برخی منابع شمار مصدومان حمله سایبری گسترده امروز را بیش از هزار و پانصد نفر اعلام می‌کنند.

تعداد دقیق زخمی‌های ناشی از انفجار پیجر‌ها مشخص نیست
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: تعداد دقیق زخمی‌های ناشی از انفجار پیجر‌ها مشخص نیست و تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال انتقال زخمی هستند.
علیرضا برو خبرنگار المنار در گزارشی زنده از بیمارستان الساحل در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: همانطور که می‌دانید تقریبا ساعت ۳ و نیم تا ۴ بعد ازظهر امروز ساکنان منطقه ضاحیه جنوبی بیروت به طور شکفت انگیزی متوجه انفجار تعداد بسیار زیادی از پیجر‌ها شدندو این دستگاه‌ها بی سیم هستند و استفاده‌های خاصی دارد و در بیمارستان‌ها هم کادر‌های درمانی استفاده می‌کنند. ناگهان پیجر‌ها در دستان کسانی که آن را حمل می‌کردند منفجر شدند بدون اینکه علت این انفجار‌ها مشخص شود. تاکنون تعداد زیادی از کسانی که این پیجر‌ها را در دست داشتند زخمی شدند و به بیمارستان‌ها منتقل شدند و بر اساس معاینات پزشکی اولیه زخمی‌ها نوع زخم‌ها متغیر است برخی زخم‌هایی جزئی و برخی زخم‌هایی متوسط است. پس از وقوع انفجار‌ها در خیابان‌های متعددی در ضاحیه جنوبی تیم‌های آتش نشان و تیم‌های پزشکی طرح تخلیه زخمی‌ها از خیابان‌ها را اجرا کردند و در این زمینه موفق شدند و تاکنون این عملیات تخلیه را انجام می‌دهند تا به بیمارستان‌های داخل ضاحیه جنوبی منتقل کنند. تعداد دقیق زخمی‌ها مشخص نیست و تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال انتقال زخمی هستند. برخی از افراد نیز داخل منازل خود زخمی شدند، زیرا این دستگاه‌های پیجر داخل منازل بودند بنابراین تعدادی کودک نیز بر اثر این انفجار‌ها زخمی شدند. تاکنون شرایط مشخص نیست.

اطلاعیه وزارت بهداشت لبنان: دستگاه‌های پیجر را از خود دور کنید
وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دستگاه‌های پیجر را از خود دور کنید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، وزارت بهداشت در تمامی بیمارستان‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرد.
حدود ۲۰۰ مجروح بر اثر انفجار وسایل ارتباطی تاکنون گزارش شده است.
در اطلاعیه وزارت بهداشت لبنان آمده است از همه شهروندانی که دستگاه‌های پیجر دارند می‌خواهیم فورا آنها را دور بیندازند.

درخواست اهدای خون از سوی بیمارستان‌های جنوب، شرق و ضاحیه جنوبی بیروت
بیمارستان‌های جنوب، بقاع در شرق و ضاحیه جنوبی پایتخت لبنان خواستار اهدای فوری خون از سوی شهروندان لبنانی شده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، این درخواست پس از انفجار گسترده دستگاه‌های ارتباطی پیجر صورت می‌گیرد که در اختیار شمار زیادی از نیرو‌های حزب الله قرار داشته است.
تا این لحظه اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومان این حمله سایبری و انفجار دستگاه‌های پیجر در دست نیرو‌های حزب الله وجود ندارد، اما برخی منابع شمار مصدومان را صد‌ها نفر ذکر می‌کنند.

سفیر ایران در بیروت دچار جراحات سطحی شده است

بنابر اعلام همسر مجتبی امانی، سفیر جمهوری کشورمان نزد لبنان در جریان حمله سایبری به دستگاه های ارتباطی دچار جراحات سطحی شده است.

 

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما  در لبنان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر گفت: مجتبی امانی، سفیر جمهوری کشورمان نزد لبنان در جریان حمله سایبری به دستگاه‌های ارتباطی دچار جراحات سطحی شده است.

همسر مجتبی امانی نیز در صفحه شخصی وی نوشت: همسرم بر اثر انفجار پیجر در لبنان کمی زخمی شده اند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.

 

گفتنی است خبرگزاری مهر ساعتی پیش از این اتفاق خبر داده بود که با گفتگوی مذکور این خبر تائید شد.

 

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حادثه بیروت

 

حزب‌الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد: حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه هفدهم سپتامبر ۲۰۲۴ شماری از دستگاه‌های دریافت پیام معروف به «پیجر» که در اختیار تعدادی از کارکنان یگان‌ها و مژسسات مختلف حزب‌الله بود منفجر شد. این انفجارها که دلایل آن مبهم است به شهادت یک دختر بچه و دو تَن از برادران ما و زخمی‌شدن شمار زیادی از نفرات انجامید. جراحات افراد زخمی‌شده مختلف است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دستگاه‌های ویژه در حزب‌الله در حال حاضر مشغول اجرای تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای فهمیدن دلایلی که به این انفجارهای همزمان انجامیده هستند. دستگاه‌های پزشکی و درمانی نیز در حال درمان زخمی‌ها در شماری از بیمارستان‌ها در مناطق مختلف لبنان هستند.

 

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: از خداوند متعال برای شهدای نیکوکار ما که در راه قدس به شهادت رسیدند، رحمت و برای زخمی‌ها شفای عاجل طلب می‌کنیم و از هم‌وطنان گرامی‌مان می‌خواهیم که در قبال شایعات و اطلاعات اشتباه و فریبنده‌ای که برخی از طرف‌ها منتشر می‌کنند و در راستای جنگ روانی به سود دشمن صهیونیست است هوشیار باشند، به ویژه آن‌که این شایعات و اطلاعات اشتباه همراه با هراس‌افکنی و تهدید دشمن صهیونیست و آن‌چه تغییر وضعیت در شمال می‌نامد انتشار می‌یابد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی سطوح و یگان‌های مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و ملت مقاوم آن است.

 

 

بیانیه دوم حزب‌الله پس از انفجارهای لبنان

 

پس از بررسی تمام حقایق، داده ها و اطلاعات موجود در مورد حمله گناه آلودی که امروز بعد از ظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می دانیم که بر غیرنظامیان نیز تأثیر گذاشت و منجر به شهادت تعدادی شهید و تعداد زیادی از افراد شد. افراد به طرق مختلف مجروح می شوند.

 

شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری ما در راه قدس، پیروزی مردم شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر و این موضع حمایت، حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین مایه سربلندی و سربلندی دنیا و آخرت خواهد بود.

 

این دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص عادلانه خود را برای این تجاوز گناه آلود خواهد گرفت، از جایی که انتظار می رود و از جایی که انتظار نمی رود و خداوند به قول ما شاهد است.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416