شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
کشت‌نو، تضمین کشت تو
کشت‌نو، تضمین کشت تو

محصول کشت نو، یک ابتکار جدید از بانک تجارت است که با هدف تسهیل تامین مالی در زنجیره تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی و صنایع تبدیلی طراحی شده است. این طرح با ایجاد یک پل مالی بین خریداران عمده و فروشندگان خرد، به بهبود جریان نقدینگی در این بخش از اقتصاد کمک می‌کند.

معرفی کشت‌نو

در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات بانک و تامین مالی اجزای زنجیره محصولات کشاورزی، دامی، شیلات و صنایع تبدیلی، محصول "کشت نو" در چارچوب برات الکترونیکی قابل استفاده خواهد بود. بر این اساس اشخاص حقیقی/حقوقی نسبت به صدور برات الکترونیکی قابل انتقال، در وجه اشخاص حقیقی/حقوقی اقدام می کنند. در این طرح، بانک تجارت به عنوان ضامن پرداخت، تعهد خریداران عمده نسبت به فروشندگان (مانند کشاورزان، باغداران و دامداران و...) را تضمین می‌کند. بدین ترتیب، فروشندگان با اطمینان بیشتری محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند و خریداران نیز با خیالی آسوده به خرید محصولات مورد نیاز خود می‌پردازند. در این طرح با توجه به افزایش قابل توجه قیمت کالاهای مطرح شده از قبیل زعفران، پسته و برنج در دوره فروش اعتباری و همچنین با توجه به کشش بازار در فصل خرید توسط شرکت ها، امکان پرداخت سود تسهیلات، از ناحیه خریدار در پلتفرم کشت نو فراهم شده است.

 

بازار هدف

تمامی اشخاص حقیقی/حقوقی فعال در حوزه کشت و زرع و باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و همچنین صنایع تبدیلی مربوطه

 

شرایط اعطای اعتبار

- سقف فردی اعتبار بر اساس ظرفیت سنجی و اعتبار سنجی مشتریان تعیین می شود و حداکثر میزان اعتبار بابت محصولات کشت و زرع و باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان قابل خرید از هر فرد به ترتیب 50، 40 و30 میلیارد ریال است.(سقف فردی اعتبار بابت صنایع تبدیلی حداکثر به میزان اعتبار قابل تخصیص به همان حوزه است.)

- مدت زمان بازپرداخت اعتبار 1 الی 6 ماه و به صورت دفعتاً واحده است.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416