شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
سفارت تانزانیا در تهران افتتاح می‌شود ‌/ برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی پس از وقفه ۱۶ساله
سفارت تانزانیا در تهران افتتاح می‌شود ‌/ برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی پس از وقفه ۱۶ساله

وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری متحده تانزانیا حضور یافت و از توافق دو کشور در زمینه افتتاح سفارت تانزانیا در تهران و تسهیل صدور روادید خبر داد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرنگار ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری متحده تانزانیا حضور یافت، وی درباره دستاوردهای این رویداد گفت: این کمیسیون مشترک پس از حدود ۱۶ سال وقفه فعال شد و در آن ۱۲ سند آماده شد و به امضای مقامات و بخش خصوصی دو کشور رسید؛ در دولت چهاردهم این نخستین کمیسیون مشترک است که فعال می‌شود و این حاکی از نگاهی است که دولت چهاردهم به قاره افریقا و به ویژه کشور تانزانیا دارد. 

وی افزود: توافقات صورت گرفته در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، دامپزشکی، تهیه مواد موردنیاز ایران از تانزانیا و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی و ماشین‌آلات راهسازی و حمل و نقل دریایی به این کشور بود.

نوری یادآور شد: توافقات خوبی بین بخش خصوصی دو کشور و اتاق‌های بازرگانی ایران و تانزانیا امضا شد و در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری هم اسنادی به امضا رسید. 

وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: ریاست کمیسیون بر عهده طرف تانزانیایی و وزیر امور خارجه این کشور بود بنابراین از این کشور قول گرفته شد و در سند پایانی نیز صورتجلسه شد که سفارت تانزانیا در تهران افتتاح شود و تسهیلاتی برای صدور روادید برای سفر به تانزانیا فراهم شود. 

وی گفت: با توجه به ریشه‌های قدیمی و علایقی که بین دو کشور وجود دارد، مردم دو کشور به بازدید از ایران و تانزانیا علاقه‌مند هستند به همین دلیل سندی هم در این حوزه به امضا رسید تا تسهیلاتی برای صدور روادید فراهم شود. 

نوری اظهار کرد: استقبال طرف تانزانیایی بسیار خوب است و در دولت اراده همکاری با ایران وجود دارد تا همگرایی دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی ارتقا پیدا کند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416