به گزارش اقتصادما به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا طلایی در نشست شورای مدیران سازمان که با حضور معاونان زراعت و آب و خاک وزارتخانه، اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران ستادی و استانی به صورت وبیناری و برخط برگزار شد، با اشاره به ضرورت پیشبینی وقایع و بحرانها در حوزه سازمان بیان کرد: کار اصلی شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات کشاورزی است و پیش از برداشت محصول باید برنامهریزی عملیاتی برای بازاریابی صورت گیرد.
وی همچنین عملکرد استانها را در میزان جذب اعتبارات استانی ارزشمند دانست و افزود: استانها باید بهینهسازی امکانات موجود خود را در اولویت کار قرار دهند و نظارت دقیق بر اتحادیهها و شرکتها را به صورت سیستمی و در چارچوب قانون تنظیم کنند.
در ادامه این نشست، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش وزارتخانه در مسأله آب، به جایگاه نظامهای بهرهبرداری در این خصوص اشاره کرد و موضوعات مربوط به تحویل حجمی آب، هوشمندسازی آبیاری و حفاظت از خاک را مورد تاکید قرار داد.
علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش و جایگاه تعاونیهای روستایی و کشاورزی در توزیع کود کشاورزی گفت: تعاونیهای روستایی باید از ظرفیتهای موجود کشت و صنعت در توزیع و خرید و فروش محصولات بیشتر استفاده کنند و تقویت فروشگاههای زنجیرهای تعاونی مصرف را در اولویت کاری خود قرار دهند.
- تسویه مطالبات گندمکاران منوط به واریز پول فروش اوراق مشارکت است
- تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دیآمونیومفسفات در کشور
- سهمیه آرد نانواییهای گرانفروش در تهران قطع میشود
- افزایش ۳۰ درصدی قیمت فرآوردههای لبنی
- بزرگترین بانک اطلاعاتی بازار کار در انتظار ابلاغ بخشنامه
- افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت محصولات لبنی منطقی نیست