به گزارش اقتصادما،کانترپوینت به شبکه سی ان بی سی اعلام کرد اپل امسال حدود ۲۴۳ میلیون دستگاه آیفون در مقایسه با ۲۳۵ میلیون دستگاه سامسونگ، عرضه خواهد کرد. احتمالا اپل در نهایت ۱۹.۴ درصد از سهم بازار جهانی گوشیهای هوشمند را در اختیار خواهد گرفت، در حالی که سهم سامسونگ ۱۸.۷ درصد خواهد بود.
حجم عرضه به تعداد دستگاههایی که فروشندگان به کانالهای خردهفروشی ارسال میکنند اشاره دارد و مستقیما با فروش برابر نیست. با این حال، این معیار، بینشی در مورد تقاضا و انتظارات فروش از سوی سازندگان گوشیهای هوشمند ارائه میدهند.
موفقیت اپل به دلیل عرضه سری آیفون ۱۷ در سپتامبر است که طبق یادداشت کانترپوینت، فصل فروش تعطیلات پرفروشی را تجربه کرد.
این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که فروش سری آیفون ۱۷ از جمله آیفون ایر در آمریکا، در چهار هفته اول پس از عرضه، ۱۲ درصد بیشتر از سری آیفون ۱۶، به استثنای آیفون ۱۶e، بوده است. در چین که بازاری حیاتی برای اپل است، فروش سری آیفون ۱۷ در همین دوره ۱۸ درصد بیشتر از مدل قبلی آن بوده است.
در همین حال، کانترپوینت میگوید سامسونگ ممکن است در بازار گوشیهای هوشمند رده پایین تا متوسط با چالشهایی از سوی بازیگران چینی مواجه شود که میتواند توانایی این غول کرهای را برای بازپسگیری جایگاه برتر مختل کند.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، موسسه تحقیقاتی کانترپوینت پیشبینی میکند که اپل تا سال ۲۰۲۹ جایگاه برتر را در بازار جهانی گوشیهای هوشمند حفظ خواهد کرد.
- شرایط برگزاری حراج های مناسبتی؛ مجوز بگیرید و تخفیف واقعی ارائه کنید
- سکوت وزارت صنعت و سردرگمی خریداران؛ خودروهای وارداتی در انتظار تحویل
- آغاز عرضه ارز صادرات زنجیره فلزی در تالار دوم از این هفته
- چه نسخهای میتواند بازار لبنیات را آرام کند؟
- دیجیتالی شدن اقتصاد چه مزایایی برای مردم دارد؟
- اتابک: «اطلس صادرات ایران» تهیه میشود