پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
تعاونی‌ها تجربه‌ای موفق در رشد و جهش اقتصادی
تعاونی‌ها تجربه‌ای موفق در رشد و جهش اقتصادی

معاون تعاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۱۰۴ هزار تعاونی فعال کشور مشغول فعالیت هستند.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور فعال هستند .

ویس کرمی افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول فعالیت اند. 

بخش تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه‌های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی در قالب تعاونی‌ها سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت‌های شغلی دارد. 

یکی از تعاونی‌های موفق روستایی در کشور شرکت تعاونی شباهنگ است. این شرکت تعاونی به علت مدیریت صحیح در ایجاد فرصت اقتصادی برای اعضاء و مردم منطقه به ویژه در بخش کشاورزی مورد تحسین اتحادیه جهانی تعاونی‌ها قرار گرفته است.

محمدی مدیر عامل شرکت تعاونی شباهنگ با بیان اینکه فعالیت این شرکت در بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، رفاهی، خدماتی و اعتبار است گفت: اعضای هیئت مدیره اتحادیه بین المللی تعاون ICA تاکنون دو بار از شرکت تعاونی روستایی شباهنگ شهریار بازدید کرده اند.

وی افزود: تامین نهاده‌های تولید، ارائه خدمات رفاهی و تسهیل فروش محصولات، از جمله خدماتی است که این تعاونی در مناطق روستایی ارائه می‌دهد.

محمدی، تعداد روستاهای تحت پوشش این شرکت تعاونی را ۲۸ روستا عنوان کرد و گفت: این شرکت تعاونی ۳ هزار عضو سهامدار و ۴۷ هزار عضو عادی دارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی شباهنگ تصریح کرد: حدود ۴ هزار هکتار باغات شهرستان شهریار نیز تحت پوشش خدمات شرکت تعاونی روستایی هستند. 

جعفری مدیر شرکت توزیع کود و سم شرکت تعاونی شباهنگ می‌گوید: در این شرکت تعاونی نهاده‌های کشاورزی شامل بزار آلات کشاورزی، کود‌ها و سموم به کشاوران به صورت تخصصی توزیع می‌شود. 

بخشی دیگر از فعالیت این شرکت، تولید گل‌های خانگی بانوان است که در روستا بازار شرکت تعاونی شباهنگ عرضه می‌شود. 

منصوری مدیر شرکت تعاونی نیز گفت: تامین و توزیع اقلام فروشگاهی و تنظیم بازاری روستاییان، خرید تضمینی گندم و خرید محصولات خشکبار از دیگر فعالیت این شرکت است.

ارائه خدمات مالی و قرض الحسنه، مجتمع ورزشی، فعالیت در عرصه هتلداری و تالار پذیری و همچنین راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشاورزی، نیز در این شرکت تعاونی فعال است. 

در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشاورزی شرکت تعاونی شباهنگ، ۴۵۰ دانشجوی در ۴ رشته کشاورزی شامل تولیدات گیاهان دارویی، تولیدات محصولات باغی، مدیریت لجستیک و زراعت تحصیل می‌کنند. 

این شرکت تعاونی همچنین برای کسب نتایج بهتر در کمیت و کیفیت تولیدات محصولات کشاورزی دوره آموزشی نیز با عنوان کشاورزی هوشمند ویژه کشاورزان در راستای آشنایی و ارتقای سطح آگاهی و علمی کشاورزان برگزار می‌کند.

گفتنی است بیش از ۱۱۷ کشور دنیا عضو اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) هستند که می‌توانند بازار مناسبی برای محصولات تعاونی‌های کشور باشند و در این بین پس از ۵۰ سال برای نخستین بار اتاق تعاون کشور ایران توانست کرسی عضویت هیئت مدیره تعاونی ICA را بر عهده گیرد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416