به گزارش اقتصادما «حسن کریمی سنجری» امروز (دوشنبه) در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: زمانی که خودرو با قیمت دستوری تعیین قیمت می شود، در کنار کاهش کیفیت، شاهد پایین آمدن ارزشآفرینی در کشور میشود و متعاقب آن تورم نیز بالاتر میرود.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: اکنون قیمتگذاری دستوری، منجر به افزایش دلالان در بازار شده است که همین موضوع آسیب جدی به صنعت خودرو وارد می کند.
وی تصریحکرد: با قیمتگذاری دستوری مشکلی از مردم حل نمی شود و باید این شیوه قیمتگذاری به طور کل حذف شود.
کریمی سنجری ادامهداد: طی سال های اخیر شاهد بودیم که صنعت خودرو رونقی پیدا نکرده است که یکی از عامل های آن قیمتگذاری دستوری است؛ با قیمتگذاری دستوری رقابت را یک طرفه به کشورهای دیگر واگذار کردهایم.
وی خاطرنشان کرد: خودروسازان سال گذشته و امسال افزایش قیمتی به محصولات اعمال نکرده بودند که همین موضوع باعث افزایش زیان آنها شده بود و اکنون نیاز به اصلاح قیمت بود.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته دو خودروساز بزرگ کشور با توجه به مجوز اخذ شده از مراجع ذیصلاح، قیمت جدید محصولات تولیدی خود را که قیمت فروش پایه (خالص سهم کارخانه) است را اعلام کردند که شامل ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت برای محصولات مختلف بود.
- تلاش برای تبدیل ایران به هاب لجستیک و ترانزیت/ کریدورها در اولویت است
- شکاف در بازار کار؛ از کمبود نیروی ماهر تا عدم تمایل نسل جدید به ساختارهای سنتی
- پشتپرده نبود قطعه برای برخی خودروسازان و مونتاژکاران/ قطعه هست اما به خط تولید نمیرسد
- چرا تب طلا در بازار داخلی و جهانی بالا گرفت؟
- وام 150 و 200 میلیونی برای جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده
- ظهور شغلهای جدید تا ۵ سال آینده/یادگیری مهارت فنی دیگر یک گزینه نیست